ТОП-7 науково доведених тактик, які допоможуть виграти будь-яку суперечку

30.07.2017 / Новини, Статті

Всім нам іноді доводиться вступати в суперечки з людьми, які не поділяють нашу точку зору про політичні питання, мистецтве або що-небудь повсякденне. Іноді спокійні, розмірені дискусії можуть переростати в склоки.

Сперечатися з членами сім’ї або близькими ще небезпечніше – можна зіпсувати собі вихідні або навіть набагато більший проміжок життя.

Вчені назвали найуспішніші тактики, які допоможуть донести вашу точку зору ввічливо та освічено.

Не намагайтеся перемогти

Атака на чиї-небудь ідеї приводить їх в режим “бийся або біжи”. Коли вони опиняться на краю прірви, у вас не буде шансу достукатися до їхнього власника.

Тому, якщо ви хочете бути переконливими, дотримуйтеся “крайньої згоди” – приймайте погляди вашого партнера по суперечці й розвивайте їх до логічного, а може абсурдного, висновка.

Будьте чемні

Усупереч словам вашого коуча з дебатів, дискусії не раціональні. Так що поважайте думку іншої людини, як би смішно це не звучало.

“Коли у людей сформовано самоповагу, вони схильні бути більш сприйнятливими до інформації, яка кидає виклик їхнім переконанням”, – говорить професор психології Каліфорнійського університету Пітер Дітто.

Зі встановленням емоційного зв’язку ви почнете ставати більш логічними.

Ставте відкриті питання

Якщо ви посварилися з чоловіком, радить психолог Джон Готтман, який працює з парами, задавайте питання, які дозволяють їм відкритися.

Наприклад: Як би ви змінилися, якби у вас були всі гроші світу? Яким ваше життя повинно бути через три роки? Чи подобається вам ваша робота?

Це також може допомогти в суперечках на роботі – відкриті питання допомагають перетворити конкурентні взаємодії на кооперативні.

Будьте впевненими

Люди не слухають найрозумнішу людину в кімнаті. Дослідження 2013 року показало, що вони слухають людей, які поводяться так, ніби знають, що мають рацію.

Професор менеджменту Університету штату Юта Брайан Боннер каже, що люди несвідомо шукають “випадкові деталі для експертизи”, такі як стать, раса або рівень впевненості, замість того, щоб звернути увагу на те, що насправді говорить людина.

“Ми сподіваємося, що факти стануть валютою впливу. Але дуже часто ми припускаємо, хто є експертом в чомусь – і помиляємося”, – сказав Боннер.

Покажіть згоду людей

У своїй книзі “Вплив: психологія переконання” Роберт Сіалдіні каже, що “соціальний доказ” – одна з кращих тактик, що дозволяє людям бачити речі по-вашому. Це дозволяє підпорядкувати людей точці зору іншої людини, навіть якщо ця точка зору дивна.

Згідно з соціальними експериментами, ми завжди припускаємо, що інші люди чинять правильно в будь-якій ситуації. Це причина, з якої довгі черги перед рестораном роблять його страви настільки привабливими. І саме тому схвалення знаменитості є таким ефективним маркетинговим інструментом.

Використовуйте графіки

Згідно з дослідженням, проведеним дослідниками Корнельського університету Анером Талом і Брайаном Вансінком, люди довіряють вченим. Таким чином, коли ви робите що-небудь, що змушує вас здаватися більш “науковим” – наприклад, графік – це перетворює вас на того, хто більш заслуговує довіри.

“Престиж науки, схоже, дає переконливі повноваження навіть таким елементарним науковим елементам, як графіки”, – писали Тал і Вансінк.

Виходьте за рамки жартів

Розповідь про те, як ваш дядько або колега їсть велику кількість масла й залишається в формі, це анекдот.

Якщо ви хочете, щоб вас сприймали всерйоз, вам потрібно використовувати дані, які були отримані шляхом досліджень з репрезентативними зразками.

Ще краще – погоджуйтеся. “Вчені часто використовують консенсус як кінцевий аргумент-переможець, і не без підстав”, – пише Жаклін Гілл.

Джерело: Новое время

Читайте також:

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*