
Віталій Федонюк, майстер-винахідник з Шацька, змайстрував трактор зі страрих “жигулів”. Тракторцю вже три роки, але за цей час жодного разу не ламався: вправно обробляє землю і перевозить вантажі.
Про це пише SEEDS
– Як з’явився на світ мінітракторець і хто надихнув на його створення?
– Був у мене старенький “Жигулик”, ремонтувати його вже не було сенсу – вирішив здати його на металобрухт. Однак всі механічні вузли я залишив. Переглядаючи відео в YouTube я побачив сюжет про хлопця, який зробив тракторця з вузлів автомобіля “Москвич” – так і народилась ідея зробити собі щось схоже.
Погортав сторінки соцмереж, найшов багато інформації про те, як люди виготовляють трактори і не тільки трактори, з того що мають під рукою. Ідей дуже багато. Десь підглянув одне, десь інше – так і все почалось.

Працював в гаражі щовечора після роботи і на вихідних. Почав з того, що вкоротив міст ВАЗу. Треба було досягти колії 70-75 см. – хотів щоб вийшло компактно. Вкоротив міст. Адаптував кардан та КПП. Прикинув розмір рами і став ліпити все до купи.
Непростим був вибір мотору – дизельні дорогі, великі і дуже важко заводяться. Вирішив придбати бензиновий мотор на 6.5 кінських сил.
Поля в мене не багато тому трактор планував використовувати здебільшого для транспортних робіт: щось привезти, кудись заїхати…. Все мені вдалось. Потім зварив до тракторця ще й причеп. Тягне все, що б не навантажив на нього. Два роки їздив тракторцем день у день і жодних суттєвих поломок не було.
– Ваш тракторець з вантажного перетворюється ще й на “польового” трудягу?
– Віддав мені тесть якось кінський плужок, так з’явився стимул зробити навіску. Через 2 вечори плуг було встановлено. Почав орати город. Наче б все гаразд, але відчувається що важкувато йде. Довелося купувати більш потужний двигун на 8 кінських сил – одразу відчув різницю в тягових характеристиках.
Мінітрактор в мене вже 3 роки. За цей час пройшов всі можливі тест драйви. Де були які слабкі місця – посилив. В результаті отримав надійного помічника з хорошими характеристиками. Дуже економного. І з доступними запчастинами, хоча замінювати ще нічого не доводилось.
– Чи відчутна різниця між саморобним та заводським трактором?
– Звісно. В першу чергу це ціна. Самому зробити в рази дешевше. Далі – надійність. Китайські вузли і близько не зрівняються з вузлами від “совкового” автопрому. Одна з переваг – доступність запчастин, їх можна найти в будь-якому з пунктів прийому металобрухту, ще й за копійки.
Можливо таким тракторцем не обробиш гектари поля, однак невеликі земельні наділи – саме для нього. А ще його можна використовувати як звичайну міні-вантажівку для дому.
Людмила КАЛИТА
Сколково відпочиває! Як тобі таке, Ілон Маск? Винаходи з металобрухту палок та пилососних шлангів) Здобули! Що ще за совковий автопром, хіба його не декомунізували?