ТОП-5 причин, чому ми робимо несподівані покупки

31.07.2016 / Статті

Відомо, що не варто вирушати в супермаркет «на голодний шлунок», адже це незмінно призводить до непотрібних покупок і вибору висококалорійних страв.

Однак мало хто знає, що не варто вирушати на шопінг за новими джинсами, не поснідавши, пише “Новое время”.

Зокрема, як показує дослідження Національної академії наук США, похід в магазин на голодний шлунок також може стати причиною непотрібних витрат.

Експеримент фахівців показав, що голодні люди схильні витрачати більше грошей на непродовольчі товари, спустошуючи гаманець з-за рефлексу «що мені щось потрібно», який виробляється через почуття голоду.

Втім, це не єдина причина непотрібних покупок і витрат. Згідно з дослідженнями, існують досить дивні причини, які спонукають людину купувати непотрібні речі і ось лише деякі з них.

1. Брудна квартира
Дослідження, результати якого були оприлюднені в журналі Consumer Research, встановило, що неорганізований простір, включаючи хаос на робочому столі в офісі і неприбрану квартиру, призводить до втрати контролю імпульсів. У результаті втрата контролю підвищує ризик того, що людина буде купувати непотрібні йому речі.

2. Смуток
Психологи провели експеримент, який показав, що сумні люди витрачають в чотири рази більше грошей на покупки, ніж ті, хто перебуває в нормальному настрої. Результати дослідження, опублікованого в журналі Psychological Science, підтвердили, що меланхолічність в настрої людини схильна підвищувати ризик робити більше непотрібних витрат, намагаючись таким чином на підсвідомому рівні підвищити самооцінку.

3. Гарна погода
Сонячна погода поліпшує настрій, а також призводить до непотрібних витрат, як показує дослідження канадських фахівців. Зокрема, як і смуток, почуття радості підвищує бажання купувати непотрібні речі. Однак, за даними авторів дослідження, на відміну від смутку, непотрібні покупки в сонячні дні не викликають почуття занепокоєння і розчарування.

4. Шопінг в самоті
Згідно з результатами одного експерименту, проведеного для журналу Journal of Retailing and Consumer Service, люди, як правило, відчувають емоційну прив’язаність до своїх улюблених магазинів, що призводить до непотрібних витрат. Як показує експеримент, люди купують менше в незнайомих магазинах, більш ретельно вибираючи покупки.

Втім, ця емоційна прив’язаність зникає, коли людина ходить по магазинах не одна, а в компанії друга – це призводить до зниження витрат і меншої кількості імпульсивних покупок.

5. Соціальні мережі
Взаємодія з близькими друзями у соціальних мережах підвищує самооцінку, що в свою чергу шкодить самоконтролю, особливо при здійсненні покупок. Дослідження Колумбійського університету спільно з Пітсбурзьким університетом встановило, що активні користувачі соціальних мереж, як правило, роблять більше покупок, ніж ті, хто не надає значення спілкуванню в інтернеті.

Читайте також:

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*