
Перший день нового року приніс низку змін, про які необхідно знати водіям у Польщі, аби уникнути штрафів.
Про цеи пише YAVP.PL.
Фіксація пробігу
З 1 січня 2020 року повноваження поліції та інших контролюючих органів на польських дорогах стали ще більшими. Вони, зокрема, під час кожної перевірки фіксуватимуть ще й пробіг автомобіля, а дані вноситимуть до Центрального реєстру транспортних засобів.
Водії повинні будуть безперешкодно надавати можливість занотувати показники одометра. На практиці це означатиме, що інспектор може сісти в авто і навіть поверхнево оглянути салон. Не фіксувати пробіг поліції дозволили лише під час миттєвих перевірок – так званих «тверезих ранків». Це для того, щоб не затримувати рух в години найвищого трафіку на дорогах.
Штрафи за невчасну реєстрацію/зняття з реєстрації
З січня водіям, які протягом місяця не повідомлять про купівлю або продаж автомобіля, загрожуватимуть серйозні штрафи.
Обов’язок реєструвати транспортний засіб при купівлі чи знімати з реєстрації при продажі протягом 30 днів існував і раніше, однак на практиці діяв формально. У випадку недотримання термінів нікого особливо не карали, тож деякі громадяни приходили реєструвати авто навіть через кілька років після його купівлі.
З січня 2020 року все буде значно суворіше. Відповідно до затверджених законодавчих змін, штрафи водіям за невчасне повідомлення про операції з купівлі-продажу авто- чи мототранспорту виписуватимуть повітові старости. У випадку порушення заплатити доведеться від 200 до 1 000 злотих.
Вищі штрафи за відсутність страховки авто
З 1 січня в Польщі набрали чинності нові штрафи за відсутність актуального страхування автомобіля (ОС). Їхній розмір встановлюється, виходячи з мінімальної заробітної плати.
У 2020 році вона становитиме 2 600 злотих брутто. Відтак максимальний розмір штрафу за відсутність страхування легкового автомобіля дорівнюватиме 2-м «мнімалкам». А для вантажівок та автобусів – трьом мінімальним зарплатам.
Суми, якими каратимуть власників легкових авто:
- до 3-х днів – 1 040 злотих
- від 4-х до 14 днів – 2 600 злотих
- більше 14 днів – 5 200 злотих
Суми, якими каратимуть власників вантажівок та автобусів:
- до 3-х днів – 1 560 злотих
- від 4-х до 14 днів – 3 900 злотих
- більше 14 днів – 7 800 злотих
Дорожчий евакуатор для порушників ПДР
Змінюються й ставки деяких інших стягнень з водіїв-порушників.
- Вартість буксирування легкового автомобіля на штрафмайданчик становитиме 503 злотих (зараз 494 злотих);
- Вартість доби перебування авто на штрафмайданчику – 42 злотих (було 41 злотих);
- Вартість буксирування мотоцикла на штрафмайданчик – 232 злотих (було 227 злотих);
- Вартість доби перебування мотоцикла на штрафмайданчику – 27 злотих (було 28 злотих);
- Вартість буксирування на штрафмайданчик транспорту вагою від 3,5 до 7,5 тонн – 628 злотих (доба перебування – 54 злотих);
- Вартість буксирування на штрафмайданчик транспорту вагою від 7,5 до 16 тонн – 887 злотих (доба перебування – 79 злотих);
- Вартість буксирування на штрафмайданчик транспорту вагою понад 16 тонн – 1 308 злотих (доба перебування – 142 злотих);
- Вартість буксирування на штрафмайданчик транспорту, що перевозить небезпечні матеріали – 1 591 злотих (доба перебування – 208 злотих).
Якщо, наприклад, водій припаркується в недозволеному місці, але з’явитися до того, як за його авто приїде евакуатор, то він отримає штраф за неправильне паркування та повинен буде сплатити 50% вартості буксирування.
Нові обов’язки для водіїв Uber та Bolt
З 1 січня 2020 року водії Uber та Bolt у Польщі, а також фірми-посередники, на яких вони працюють, повинні обов’язково мати ліцензії.
Нові правила вимагають від посередника перевірити, чи має водій, якому він замовляє послуги, ліцензію на перевезення пасажирів. І навпаки – водій зможе працювати в Uber чи Bolt лише від ліцензованого підприємця-посередника.
За відсутність ліцензій передбачені наступні покарання: від 1 до 40 тисяч злотих для посередників (кожен раз під час перевірки), від 5 до 12 тисяч злотих для водіїв (кожен раз під час перевірки).
Залишити коментар