
Кабінет міністрів подав у парламент законопроєкт, який врегулює виведення з ринку неплатоспроможних банків та не дозволить повертати їх екс-власникам.
Відповідний документ вніс у Верховну Раду Кабінет міністрів, – передає Економічна правда.
Наразі текст законопроєкту ще не опублікований на сайті парламенту, але є в розпоряджені ЕП.
ЗАКОНОПРОЄКТ. ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
Проект закону під назвою “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань функціонування банківської системи” змінює законодавство, яке стосується виведення неплатоспроможних банків з ринку.
В тому числі, документ передбачає нововведення, які стосуються ситуацій, коли держава в особі Міністерства фінансів може стати власником неплатоспроможного банку.
Такі зміни вносяться до Закону України “Про систему гарантування вкладів фізичних осіб”.
Зокрема, виходячи із змісту документу, багато змін було внесено у статтю 41, 41.1 згаданого закону. Саме відповідно до зазначеної статті 41.1 “Приватбанк” був виведений з ринку.
За даними співрозмовника в Кабміні, саме зміни до цієї статті передбачають заборону для власників неплатоспроможних банків отримувати фінансові установи назад у власність.
Разом з тим ЕП не знайшла у внесених до статей змінах прямої заборони на повернення неплатоспроможних банків колишнім власникам. Це питання потребує окремого юридичного тлумачення.
Серед інших новацій закону.
– Переписаний розділ про істотну участь в капіталі банку та його структуру власності. Все досить жорстко і під контролем НБУ. Детально прописаний порядок набуття/збільшення істотної участі. Якщо збільшення/набуття істотної участі не було погоджено з Нацбанком, він може тимчасово позбавити такого власника використання права голосу та/або вимагати відчуження відповідних акцій банку.
– Прописуються зобов’язання банків дотримуватися нормативів НБУ – ліквідності, капіталу та інше.
– НБУ отримує право вимагати зміни склади раду або правління банку, якщо НБУ вважає що ці особи неефективні. Керівники банків зобов’язуються запобігати появі конфлікту інтересів.
– Банк зобов’язується визначати пов’язаних осіб до здійснення операцій з ними. НБУ при здійсненні банківського нагляду має право визначати пов’язаних осіб.
– Уточнюється поняття банківської таємниці: рішення про визнання банку неплатоспроможним є банківською таємницею. Прописуються умови поширення інформації, яка відноситься до банківської таємниці. Розкриття банківської таємниці Нацбанком можливе у трьох випадках: на запит фізособи, на запит юрособи (за певних обставин), за рішенням суду.
В процесі оскарження рішення НБУ позивач має право на компенсацію заподіяних йому “реальних збитків”.
Нагадуємо:
- Для отримання чергового траншу, МВФ чекатиме від України прийняття закону про неможливість повернення банків екс-власникам, врегулювання тарифів та завершення реформ.
- Як раніше повідомляли високопоставлені джерела у Кабміні, законопроєкт, який заборонить колишнім власникам отримувати назад банки буде готовий до кінця року, але його скоріше за все не встигнуть зареєструвати в парламенті.
- 18 грудня 2016 НБУ оголосив “Приватбанк” неплатоспроможним. Виводити його з ринку необхідно було відповідно до статті 41.1 Закону “Про систему гарантування вкладів фізичних.
- Одразу після того, як “ПриватБанк” був визнаний неплатоспроможним, НБУ звернувся до Кабінету Міністрів України з пропозицією передати цей системно важливий банк у власність держави.
- У грудні 2017 року ПриватБанк подав позов до Високого суду Лондона проти Ігоря Коломойського, Геннадія Боголюбова, а також компаній Teamtrend Ltd., Trade Point Agro Ltd., Collyer Ltd., Rossyan Investing Corp., Milbert Ventures Inc. та ZAO Ukrtransitservice Ltd, які ймовірно їм належать або перебувають під їхнім контролем.
- Усі компанії-відповідачі фігурували у постановах Печерського райсуду Києва від 29 липня 2016 року, якими передбачається арешт низки рахунків у кіпрській філії ПриватБанку в рамках розслідування про повернення кредитів рефінансування НБУ на суму 19 млрд грн
Залишити коментар