До яких європейських країн українці можуть вирушити поїздом

13.02.2018 / Новини

Майже всі квитки на міжнародні маршрути “Укрзалізниці” доведеться купувати в касі. З недавнього часу купити проїзний документ через інтернет можна тільки в Перемишлі. Та й дешевше обійдеться поїздка до Польщі.

Сайт “Сегодня” дізнався, до яких європейських країн українці можуть вирушити залізницею.

КУДИ ПОЇХАТИ ПОТЯГОМ

Україна має пряме залізничне сполучення з Польщею, Словаччиною, Чехією, Угорщиною, Румунією. Вартість квитків приблизна, оскільки тариф залежить від курсу валют.

До Польщі щодня їздять п’ять потягів. Квиток на маршрут Київ-Перемишль в першому класі коштує 818 гривень, у другому – 577 гривень, а дорога займе 6 годин і 25 хвилин. Склад зупиняється в Коростені та Львові.

Водночас зі Львова поїздка обійдеться в 336-242 гривні. На цьому маршруті можна заощадити, доїхавши до Львова на плацкарті за 140 гривень з Києва, а потім пересісти на Інтерсіті до Польщі.

Дорога з Києва до Варшави потягом займе 16 годин. Потяг не зупиняється в Україні, а в Польщі проїжджає Холм і Люблін. Квиток коштує 2400 гривень.

Зі Львова курсує потяг до Вроцлава. Він зупиняється в Кракові та Перемишлі. До кінцевої станції їхати 13 годин. Вартість – 1900 гривень.

Також зі Здолбунова їздить потяг до Холма. Квиток обійдеться в 400 гривень, з Ковеля – 240 грн.

Дорога до Будапешта (Угорщина) з Києва обійдеться в 2300 грн. Потяг ходить щодня через Вінницю, Хмельницький, Тернопіль, Львів, Чоп та Хайдусобосло. З української столиці дорога займе 23 години і 20 хвилин.

До Бухареста (Румунія) з Києва можна з’їздити за 2900 гривень і 27 годин. Він вирушає по п’ятницях і проходить через Вінницю, Чернівці та Сучаву.

До Братислави (Словаччина) можна вирушити на безпересадочному причіпному вагоні. З Києва квиток обійдеться в 2700 гривень. Потяг йде через Хмельницький, Тернопіль, Львів і Кошице. Дорога з Києва займе 30 годин. Потяг їздить п’ять днів на тиждень, крім четверга і п’ятниці, а також він не відправляється 30 серпня, 13 вересня і 15 листопада.

Вартість квитка з Києва до Праги (Чехія) – 3500 гривень. Поїзд курсує щодня через Вінницю, Хмельницький, Тернопіль, Львів, Чоп та Кошице. Вся дорога займе 32 години і 25 хвилин.

Влітку можна з’їздити до Варни (Болгарія) потягом з Києва.

ЧИМ ДЕШЕВШЕ – ПОТЯГОМ ЧИ ЛІТАКОМ

Іноді їздити до сусідніх країн потягом не вигідно ні за ціною, ні за часом. Наприклад, квиток Львів-Вроцлав на лоукостер Wizz Air коштує 889 гривень, а переліт займе всього 1 годину 10 хвилин. Квиток з Києва до Будапешта обійдеться в 1770 гривень – на 530 гривень дешевше, ніж потягом. А сам переліт займе 1 годину 40 хвилин.

Якщо порівнювати з МАУ, рейс Київ-Прага обійдеться в 3570 гривень (ціна квитка за три тижні до дати вильоту) – це на 70 гривень дорожче, ніж потягом, але заощадить 20 годин в дорозі. Разом з тим квиток на потяг Київ-Перемишль дешевше, ніж поїздка автобусом або переліт літаком до будь-якого польського міста.

Можливості української залізниці обмежуються різницею в ширині колії в ЄС і на пострадянському просторі. У Словаччині всього два відрізки ширококолійки: між Кошице і Ужгородом, Чиєрна-над-Тісоу і Чопом. У Польщі ширококолейка з’єднує з Україною Холм і Перемишль. А щоб потяг доїхав з Києва до Варшави або Праги, складу змінюють колісні пари.

“Тривалість перевезення в міжнародному сполученні прив’язана до проходження формальностей при перетині кордонів. Можна за годину долетіти до Варшави і потім ще дві години простояти на паспортному контролі і видачі багажу. А потягом, хочеш не хочеш, стоїш дві години на кордоні під час проходження контролів, а потім ще чекаєш заміну візків при переході на європейську колію”, – розповідає експерт в сфері транспорту Сергій Хижняк.

Але в поїзда є свої плюси. Один потяг може провезти 500-700 пасажирів з єдиною ціною квитка. В авіакомпаніях ціни на квитки формуються динамічно, і кожен пасажир платить по-різному за квиток в одному ряду або класі. Дешевих квитків авіаперевізник може виставити близько 10, інші можуть бути дорожче, ніж в потязі. Також в потязі велика норма провозу багажу. У літаку за нього доведеться доплатити.

ЧИ ВАРТО ОЧІКУВАТИ ЗНИЖЕННЯ ЦІН НА МІЖНАРОДНІ МАРШРУТИ “УКРЗАЛІЗНИЦІ”

Міністерство інфраструктури затвердило тарифи на міжнародні маршрути ще 2012 року. Вони прив’язані до курсу євро і чекати зниження цін не варто. Порівняно з минулим роком проїзд в потягах за кордон подорожчав на 20-35 %.

Ще торік колишній голова “Укрзалізниці” Войцех Балчун обіцяв розширити мережу доступних міжнародних маршрутів до сусідніх європейських країн. Однак Балчуна звільнили. При ньому з’явилися маршрути до Польщі – Перемишля і Холма. В “Укрзалізниці” поки що не розкривають планів додавання нових маршрутів.

“Укрзалізниця” перед розширенням мережі повинна прорахувати всі ризики, говорить Сергій Хижняк. А оскільки міжнародні маршрути не повинні дотуватися, то і знижувати вартість квитків не потрібно.

“Якщо “Укрзалізниця” бачить, що вона конкурентоспроможна порівняно з іншими видами транспорту: низькобюджетними авіакомпаніями або автобусами – тоді можна виходити на маршрути, якщо ні – то на цьому ринку не варто концентруватися”, – вважає Сергій Хижняк.

Читайте також:

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*