Пятниця, 9 листопада 2018,17:15

Як туристу захистити свої права: практичні поради

26.06.2018 / Новини, Статті

У розпал курортного сезону туристи стикаються з різними проблемами. Вибираючи турагента, потрібно звертати увагу не тільки на ціни, але і на його репутацію, відгуки.

Як пише “Вечірній Київ”, від туристів надходять відгуки, що доводиться сидіти по півдоби в аеропорту, літак затримують, а день відпочинку втрачається, адже готель оплачений.

Адвокат Роман Бегейович зазначив, що можна отримати компенсацію від перевізника за затримку рейсу.

“За Монреальською конвенцією авіаперевізник несе відповідальність за затримку рейсу. Якщо затримка все ж сталася, то авіаперевізник повинен забезпечити чаєм, проживанням. Для отримання компенсації необхідно подати позовну заяву на перевізника про стягнення грошової суми. Вартість втрати одного дня відпочинку потрібно відняти від вартості всієї путівки. Також можна подати позов проти перевізника компенсацію за моральну шкоду”, – розповів він.

Наприклад, тур на 10 днів коштує $500, тобто вартість одного дня відпочинку – $50. У свою чергу моральну шкоду підрахувати складно, на законодавчому рівні не закріплена сума морального збитку, але розмір потрібно довести.

Так, моральна шкода полягає:

1) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала за протиправну поведінку щодо неї самої, членів її сім’ї чи близьких родичів;

2) у фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала за каліцтво або інше ушкодження здоров’я;

3) у приниженні честі та гідності фізичної особи, а також ділової репутації фізичної або юридичної особи;

4) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала за знищення або пошкодження його майна.

“Необхідно відзначити, що перед тим як подавати позовну заяву, потрібно направити на адресу перевізника претензію-вимогу, додати квитки, посадочні талони, описати ситуацію. Після того авіаперевізник дасть відповідь, з якою ви можете звертатися до суду у разі відмови від задоволення ваших вимог “, – пояснив Роман.

При цьому заступник директора Всеукраїнської громадської організації “Союз споживачів України” Михайло Шарков радить звертатися за відшкодуванням ні до авіаперевізника, а до туроператора, через якого купили тур.

“Останнім часом туроператори йдуть назустріч, щоб не втрачати клієнтів. Ми допомагаємо нашим клієнтам: якщо домовитися з туроператором не вдається, то ми з журналістами приходимо до такої фірми. Розголосу турфірми не хочуть, адже це їхні гроші”, – пояснив він.

До судів Шарков не радить звертатися, так як судовий розгляд затягнеться на рік, за який ви втратите гроші на адвоката і нерви.

Також він радить уважно читати договір перед тим, як оплатити кошти, і звертати увагу на те, хто несе відповідальність за тур, переліт, умови проживання, скільки зірок має готель.

Читайте також:

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*