Влада Володимира має взяти курс на доступність міста

13.10.2020 / Відео, Новини

У Володимирі-Волинському майже 3 роки працює карта доступності. Однак під час ремонту соціальних об’єктів та інфраструктури міста далеко не завжди враховують це. Тож, нова влада Володимира має взяти чіткий курс на доступність.

Про це кандидат на посаду голови Володимир-Волинської громади Ігор Пальонка та голова ГО «Берег Надії» Олена Кандиба спілкувались в ефірі Володимир LIVE.

Громадська організація, яку очолює Олена Кандиба, займається просвітницькою роботою, щоб люди знали, що є частина мешканців міста, для яких це важливо.

«Доступність – це не тільки про людей з інвалідністю. Доступність це, в першу чергу, комфорт для всіх мешканців нашого міста. За останніми переписами у Володимирі проживає близько 34 тисячі мешканців. Чверть із них – люди похилого віку, які, зазвичай, мають певні проблеми зі здоров’ям і порушення опорно-рухового апарату. Ми маємо в місті півтори тисячі людей з інвалідністю і, зокрема, 90 осіб, які пересуваються в інвалідних візках. У нас щороку народжується близько 250 малюків. Тобто, 500 мам з дитячими візочками гуляють щодня містом. Ще в нас є велосипедисти. Тому доступність – це про комфорт для всіх цих людей», – розповідає Олена Кандиба.

Своєю чергою, Ігор Пальонка нагадав, що в місті прийнята карта доступності міста Володимира-Волинського.

«Я думаю, ми маємо далі в цьому напрямку працювати і розробити не лише карту, а й маршрути для того, щоб мешканці міста різних категорій бачили, що відбувається і бачили, що вони можуть тим чи іншим маршрутом дістатися тієї установи, яка їм потрібна. Доступність вимагає цілого комплексу робіт, які мають враховуватися на початковій стадії проектування і відповідати новим нормам ДБН», – зауважив Ігор Пальонка.

За словами Олени Кандиби, це дві карти: перша – де проживають люди-візочники, і друга карта це те, де вже забезпечені безбар’єрні маршрути. Співставляючи ці карти і перелік вулиць та дворів, які планують ремонтувати, можна побачити, де чого бракує. Однак, за словами Олени Кандиби, управління ЖКГ не завжди користується цією картою і часом забувають про такі важливі моменти.

«На рівні держави питання доступності врегульовано. Ми вже маємо ДБН, які передбачають, що громада має бути комфортною для всіх його мешканців. В місті проживають різні люди, які мають однакові права, але трішки різні потреби. Але держава гарантує забезпечення цих їхніх потреб», – каже Олена Кандиба.

За її словами, доступність – це не тільки понижений пішохідний перехід чи сам пандус, це лише 15% усього того, що передбачається. Це доїзд до пандуса, поріг, маркування для незрячих людей, шрифти, кнопки виклику, вимоги до умивальників і вбиральні, ручки та інше.

«Пандус біля КМЦ насправді виконаний зле і він не дозволить великій частині людей, які пересуваються в інвалідних візках, потрапити в КМЦ. Це дуже прикро. Тому що на третьому році нашої співпраці я завжди намагаюся нагадувати, що коли робите пандуси – робіть усе з першого разу добре», – наголошує фахівець у сфері доступності.

Таким чином, Ігор Пальонка та Олена Кандиба заявили, що міська рада має офіційно взяти курс на доступність.

«Має бути документ, у якому прописано, що ми будемо працювати над доступністю міста: чи то меморандум між ГО і міською радою, чи то просто рішенням сесії чи міського голови. Головне, аби при міській раді працювала людина, яка буде вести напрям – суто людей з інвалідністю. Ця людина буде контролювати усю проектно-кошторисну документацію, виконання робіт. І коли підписують ПКД, то ця людина має потім приймати роботи», – каже Олена Кандиба та пропонує провести аудит пішохідних переходів, вулиць, будівель і споруд, комунальних закладів, державних, освітніх та медичних установ.

Своєю чергою, Ігор Пальонка переконаний, що карта має бути на сайті міської ради, оскільки це стимулюватиме людей.

«Ми будемо бачити, що планується в місті, де має покращитися інфраструктура. Має бути все планово, але часом це потребує великих коштів. На доступність ми маємо звернути більше уваги, особливо чиновники, які підписують документи з проектування, щоб у майбутньому все було враховано. Я ходжу багато по дворах і люди питають за велосипедні доріжки. Ми розуміємо, що це потребує фінансових ресурсів. Ми маємо спланувати хороший велосипедний маршрут і можливо залучити грантові кошти», – висловив плани на майбутнє кандидат у мери Володимира Ігор Пальонка.

Також досі не вирішено питання створення служби соціального таксі. На балансі ІРЦ з грудня є авто і минулого тижня вже мали подавати бюджетний запит в управління соціального захисту на фінансування цієї служби. У планах – створення безбар’єрного маршруту з Поліської Січі до Луцької для людей, які пересуваються на візках.

Відео можна переглянути тут:

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*