Вчені довели, що друзі однаково дивляться на світ

01.02.2018 / Новини

Ми часто говоримо, що перебуваємо з друзями на одній хвилі. Вчені з Великобританії довели, що це не просто метафора – принаймні, якщо йдеться про мозкові хвилі.

Про дослідження розповідає The Telegraph, – передає Еспресо.

Вчені продемонстрували 42 студентам ряд відеороликів, від музичних кліпів до політичних дебатів, і виміряли активність їхнього мозку за допомогою МРТ.

Виявилося, що у близьких людей реакція нейронів на одні і ті ж подразники була схожою. Найбільшу подібність було зафіксовано в областях мозку, залучених до емоційного відгуку і пов’язаних з увагою і високорівневим мисленням.

Причому чим міцнішою була дружба, тим більше подібностей виявлялося в нейронній активності. Таким чином, щоб оцінити ступінь дружби двох людей, досить виміряти синхронність їх нейронної активності.

Найбільше схожості виявилося в мозкових патернах хороших друзів, потім слідували друзі друзів, а замикали ланцюжок друзі друзів друзів.

За словами авторів дослідження, неможливо зрозуміти роботу людського мозку, ігноруючи соціальні зв’язки, адже людина еволюціонувала як соціальний вид, що живе в суспільстві, де всі пов’язані з усіма.

Тепер дослідники мають намір з’ясувати причину, по якій у друзів синхронізована нейронна активність. Можливих пояснень два: ми або підсвідомо тяжіємо до людей, які бачать світ так само, як ми, або змінюємося, коли ділимося з друзями досвідом.