В Україні хочуть утилізувати старі авто

06.09.2017 / Новини, Статті

У фіскальній службі підготували проект постанови про утилізацію старих автомобілів, які перейшли в державну власність. Утилізація загрожує і нерозмитненим автомобілям, які виявить фіскальна служба.

Сайт “Сегодня” дізнався, які авто потраплять під прес і хто постраждає від законопроекту, якщо його приймуть.

Які автомобілі будуть утилізувати?

Державна фіскальна служба хоче позбутися нерозмитнених автомобілів. Почнуть з конфіскованих авто. Їх планують утилізувати. У травні фіскали оприлюднили проект порядку утилізації таких машин. У першу чергу під прес підуть авто, вироблені до 2010-го. Вони шкодять екології, зазначають автори проекту.

Перед утилізацією фіскали будуть зобов’язані за 15 днів до відправлення на переробку попередити власника авто про можливість розмитнити і забрати авто або заплатити штраф і вивезти з країни.

У травні на складах фіскалів було майже 3000 автомобілів. 97% з них старше восьми років. Такі авто продавати в Україні заборонено екологічними нормами. Решта не купують через високі податки розмитнення, визнаються в фіскальної службі.

Які авто утилізують:

  • конфісковані за порушення митних норм;
  • конфісковані за рішенням суду;
  • що не відповідають екологічним нормам;
  • які непридатні до експлуатації;
  • конфісковані авто, які не вдається продати.

Але перед ухваленням рішення про утилізацію в МВС проб’ють машину по базах даних викрадених авто і на підробку номерів. Також підприємства, які проводять утилізацію, повинні будуть попередньо провести техекспертизу автомобіля. Придатні деталі виставлять на продаж.

Інше відправлять на металобрухт. Переробляти машини будуть за рахунок держави. Однак фіскали запевняють – це нічого не коштуватиме держбюджету: продаж придатних деталей окупить витрати.

“Реалізація проекту не передбачає додаткового залучення коштів з Державного бюджету України. Витратна частина процесу утилізації буде покриватися за рахунок коштів, отриманих від утилізації транспортних засобів”, – наголошується в аналітичній записці проекту.

Не всі автомобілі, які перейшли державі, утилізують. Машини, придатні до експлуатації і відповідні еконормам можуть бути розмитнені за існуючими тарифами і продані. Також фіскали можуть передавати конфісковані автомобілі державним структурам. Наприклад, у соціальні служби.

Ці нововведення поки що обговорюються.

Хто постраждає від проекту?

За статистикою, в Україні близько 50 тисяч нерозмитнених машин, за неофіційними даними – один-півтора мільйона. Кожні п’ять днів українці з незареєстрованими авто повинні перетинати кордон. Через це їх називають “пересічниками”. Власники таких автомобілів озвучують дві причини, чому вони не розмитнюють покупку: високі податки і заборону на ввезення авто старше 2010 року. У травні Петро Порошенко доручив Кабміну врегулювати ввезення в країну авто на іноземних номерах.

Ухильників від сплати податків на автомобіль почали жорсткіше штрафувати.

Самі власники нерозмитнених автомобілів хочуть не тільки зниження податків, але і скасування екостандарти Євро-5. Він не дозволяє ввозити в Україну автомобілі, вироблені до 2010-го. “Пересічники” в основному купують авто застарілих стандартів – вони в два-три рази дешевше. На сайті оголошень українцям за 1500-2000 доларів пропонують купити нерозмитнені автомобілі 1997-2010 років випуску. Саме ці авто і підпадають під утилізацію. Нерозмитнені машини, що новіші, фіскали можуть перепродати, правда, покупцеві доведеться заплатити і за розмитнення.

“Ми пропонуємо зафіксувати пільгові ставки акцизу, прийняті влітку 2016-го на постійній основі або прибрати вимогу про Євро-5. А також ввести податкову амністію для автомобілів, які вже їздять транзитом. Дати можливість таким людям розмитнити автомобіль за пільговою ставкою акцизу”, – каже Василь Антонюк, заступник голови Західноукраїнської асоціації власників транзитних автомобілів у Львові.

Як будуть карати порушників закону?

Адвокат по митному праву Ольга Ніколаєнко відзначає, що в Україні законодавство дозволяє боротися з нелегальними авто штрафами і конфіскацією. Проте в країні слабо взаємодіють митна служба і поліція.

“Поліція не може відстежити, в якому режимі і на яких підставах перебуває той чи інший автомобіль з іноземною реєстрацією. Є морально-етична проблема: ми розуміємо, що громадяни можуть і повинні користуватися дешевими авто, а з іншого боку – є міжнародні зобов’язання і правові норми. Оскільки держава зайняла бездіяльну позицію, проблема з нерозмитненими автомобілями росте як сніжний ком. Вже зараз власники нерозмитнених авто вимагають особливих умов. За законом потрібно складати протоколи та вилучати такі автомобілі. Законодавчо все врегульовано, але нічого не виконується”, – зазначає виконавчий директор об’єднання “Митні адвокати”.

Без реєстрації їздити на машині з іноземними номерами українці можуть п’ять днів в одній області і десять днів – при пересуванні в декількох областях. Іноземцю користуватися нерозмитненою машиною можна не більше одного року.

Якщо автомобіль знаходиться на одну добу більше, ніж належить Митним кодексом, водієві загрожує штраф в 85 гривень. Якщо ж авто затрималося в країні від 1 до 10 діб – доведеться заплатити штраф у розмірі 3400 гривень, більше 10 діб – 8500 гривень. Якщо автомобіль належить іноземцю, а за кермом українець – машину можуть конфіскувати. Машину українця можуть заарештувати, якщо він відмовиться платити штраф.

Що загрожує українцям, які порушили Митний кодекс:

  • Автомобіль затримався в Україні на добу – штраф 85 гривень
  • Від 1 до 10 діб – штраф 3400 гривень
  • Більше 10 діб – штраф 8500 гривень
  • Відмовився платити штраф – автомобіль заарештують

Якщо ж іноземець завіз в Україну автомобіль, а повернувся на батьківщину без нього, українські правоохоронні органи можуть звернутися в країну резидента з вимогою оштрафувати порушника. Крім того, машини без реєстрації можуть оголосити в розшук.

Читайте також:

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*