У Замлинні говорили про децентралізацію, медицину, лісову галузь та правопорядок (ФОТО)

08.05.2018 / Новини

“Круглий стіл” для голів об’єднаних територіальних громад 19-го округу на тему “Децентралізація владних повноважень громад: лісова політика, безпека та модернізація системи охорони здоров’я” відбувся у понеділок, 7-го травня в інтеграційному центрі “Замлиння”.

Подібний захід Асоціація місцевого самоврядування Прибужжя організовує вже втрете, а от на теренах Любомльщини він проводився вперше. Певною мірою символічним було й те, що приймала його об’єднана громада, яка на карті району з’явилася теж першою — Вишнівська.

Зібрання розпочалося з виступу народного депутата Ігоря Гузя. Насамперед нардеп повідомив учасників  про свою зустріч з нещодавно призначеним головою облдержадміністрації Олександром Савченком, під час якої домовилися про конструктивну співпрацю.

“Ми готові працювати спільно в інтересах громади”, — зазначив Ігор Гузь.

 

Щодо коштів на соціально-економічний розвиток, то, за його словами, очікується що до кінця року на округ буде виділено до 30-ти мільйонів гривень. Перші кошти (близько 6-8 мільйонів) надійдуть вже найближчим часом.

Також нардеп коротко розповів про реалії та перспективи розширення повноважень спроможних громад,  заходи та зустрічі, які для голів ОТГ організовуватиме його команда найближчим часом, відповів на запитання учасників “круглого столу”.

Окрім того, народний обранець повідомив, що голови ОТГ Прибужжя поїдуть переймати досвід в колег з Прибалтійських країн.

“Моя команда вже підготувала логістику. Плануємо поїхати до Латвії та Литви. Я вважаю, це дуже корисно перейняти досвід децентралізаційних процесів у них та, за можливості, отримати партнера для подальшої співпраці”, — сказав параментарій.

Презентацію своєї громади для гостей провів Вишнівський сільський голова Віктор Сущик, який розповів про бюджет, галузі гуманітарної сфери, економічний розвиток.

Впровадження проекту Світового Банку “Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей”: модернізація системи охорони здоров’я в ОТГ у рамках субпроекту “Вдосконалення медичної допомоги хворим з хворобами системи кровообігу у Волинській області” — такою була тема розповіді консультанта з управління згаданим субпроектом Марії Адамчук.

Загалом внесок Світового банку у його реалізацію — 30 млн. доларів, співфінансування з області — 3,235 мільйонів.

Компоненти субпроекту передбачають такі заходи: реконструкцію або капремонт приміщень під амбулаторії загальної практики сімейної медицини; закупівлю обладнання та розхідних матеріалів для медичних закладів первинного, вторинного і третинного рівнів; створення Медичної Інформаційної Системи; підвищення професійного рівня медичних працівників; підвищення рівня обізнаності населення щодо важливості профілактики, вчасного виявлення та лікування хвороб систем кровообігу. Загалом в області заплановано провести ремонтно-будівельні роботи на більш ніж півсотні об’єктів.

У цей перелік, зокрема, потрапила й Забузька амбулаторія. За словами Рівненського сільського голови Володимира Крижука, торік у грудні з бюджету громади було виділено майже 200 тисяч гривень на співфінансування проекту. Ці кошти приблизно рівними частинами очікується витратити на придбання обладнання та автомобіля. Має шанси потрапити у список об’єктів, які реконструюватимуть, і Штунська амбулаторія. Єдине, що потрібно сільській владі — відкоригувати проектно-кошторисну документацію в частині оплати праці.

Доволі активним було спілкування учасників “круглого столу” з начальником обласного управління лісового та мисливського господарства Олександром Кватирком. Чи не найбільше голів та представників ОТГ цікавила тема передачі лісів, які свого часу належали колгоспам і які нині є державними, у власність об’єднаних територіальних громад.

Головний лісівник зазначив, що він є прихильником того, щоб ліси й надалі залишалися у власності держави — тоді, на його думку, забезпечуватиметься найбільш ефективне господарювання.

До того ж, законодавчого механізму передачі лісів з державної власності у комунальну наразі не існує. Питання має вирішуватися щонайменше на рівні Кабміну — так, як це було зроблено із передачею об’єднаним громадам земель за межами населених пунктів.

Пояснив Олександр Кватирко й ситуацію з рубками, зазначивши, що порівняно з минулими роками їх було більше, але пов’язано це з підвищеною активністю короїда, для розмноження якого останніми роками склалися сприятливі кліматичні умови. Відтак, якщо не вирубувати хворі ділянки, можна втратити “зелені легені” області взагалі.

Завершувався захід зустріччю з начальником ГУНП у Волинській області Петром Шпигою, який, зокрема, приділив увагу темі створення поліцейських станцій при об’єднаних територіальних громадах. Це дозволило б громаді мати свого дільничного інспектора поліції (або й кількох — залежно від кількості населення), який працював би тільки на території ОТГ. Все, що потрібно забезпечити з боку громади — приміщення, офісні меблі, сейф, комп’ютер, доступ до Інтернету, планшет. Поліція у свою чергу створює додаткову штатну одиницю, забезпечує працівника зарплатою, транспортом, зброєю, формою тощо. Особливість цієї справи в тому, що дільничного зможе обрати сама громада. Звісно, кандидатам ще доведеться пройти відбір: тести, виконати фізичні нормативи.

Зараз на Волині вже відкрито шість таких станцій. Щодо Любомльщини, то перші кроки у цьому напрямку вже зробили у Головненській ОТГ. На думку Петра Шпиги, створення поліцейських станцій — справа дієва і перспективна, але вона багато в чому залежить від активності очільників громад. Якщо вони встигнуть до 23 травня подати свої пропозиції, процес стартує вже в цьому році; не подадуть — доведеться чекати наступної такої можливості, і невідомо, коли вона з’явиться.

Під час підведення підсумків голови ОТГ зійшлися на думці, що подібні заходи є доволі корисними, адже дозволяють не тільки поспілкуватися керівниками обласного рівня, від яких залежить вирішення багатьох проблем місцевих громад, а й перейняти позитивний досвід колег. Наступний захід заплановано провести у Володимир-Волинському районі.

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*