У Любомльській гімназії продемонстрували інноваційні методи навчання

05.12.2016 / Новини, Статті

Інновації – це свіжий струмінь чогось нового, що приносить дієвий результат. Важливими нині є інноваційні методи навчання, які дозволяють не тільки йти у ногу з часом, а й постійно оновлювати свої знання, удосконалювати їх та дізнаватись щось нове.

У середу, 30-го листопада, у Любомльській районній гімназії імені Наталії Ужвій відбувся семінар-нарада керівників ЗНЗ Любомльського району на тему: “Інноваційна педагогічна діяльність як особливий вид творчості”.

Готуючи заходи відповідно до програми семінару, адміністрація та педагогічні працівники гімназії  послуговувалися  Проектом Закону України «Про освіту», а саме тими положеннями, що декларують таке: «Метою повної загальної середньої освіти є різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності».

Програма семінару передбачала конкретні практичні заходи, які б наочно продемонстрували інноваційні процеси у школі на конкретному прикладі.

З переднім словом виступила головний спеціаліст відділу освіти Марія Мельниченко, яка оголосила план роботи, поставила завдання перед учасниками семінару та передала слово директору гімназії Олені Тишик. Директор у своєму виступі розкрила проблему «Інноваційна діяльність у Любомльському НВК: партнерство учителя та учня».

Окрім того, директор Любомльського НВК у хронології розповіла про інновації, які ставали частиною гімназійного життя. А це: введення другої іноземної мови в інваріантну складову навчального плану (спочатку це була німецька мова, а тепер – польська), організація профільного навчання в старшій школі (профілі залишаються незмінними упродовж усього часу існування гімназії: математика та іноземна філологія), створення наукового товариства учнів «Еверест» (організація загальногімназійного конкурсу-захисту наукових робіт учнями 10-х класів) та співпраця з Любомльською філією Волинської МАН, підписання угод про співпрацю з окремими навчальними закладами Республіки Польща, участь у всеукраїнському експерименті «Освітньо-інформаційне середовище як фактор цілісного розвитку особистості», створення сайту навчального закладу, який інформує про основні заходи гімназії, здобутки та досягнення вчителів та учнів НВК, організація роботи та випуск шкільної газети «Наша лінія».

Під час свого виступу Олена Тишик провела міні-інтерв’ю з тими, хто розпочинав впровадження інновацій, керуючись власними напрацюваннями та позитивним педагогічним досвідом. До розмови була запрошена Марія Хоменчук, учитель математики, учитель-методист, яка вже майже двадцять років керує секцією математики Любомльської філії МАН і її вихованці мають високі досягнення на цьому поприщі.

Учитель поділилася досвідом про організацію та проведення математичного конкурсу «Кенгуру» в школах Любомльського району, оскільки вона нині є координатором цієї гри для учнів 2-11 класів.

Також своїм думками про видавничу діяльність педагога поділився вчитель історії, учитель-методист Іван Трач розповів про власні посібники з вивчення історії України, які будуть цікавими для широкого кола читачів.

“Немає творчих учителів без творчих учнів”. Цю думку директора підтвердила Вікторія Вигнанчук, учениця 11-го класу, лауреат обласного конкурсу «Юні літератори Волині» за підсумками 2014-2015 н. р. та 2015-2016 н. р., переможець обласного етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Тараса Шевченка у 2016-2017 н. р., прочитавши власні вірші.

Якими новітніми технологіями, методами та прийомами здійснюється оновлення освітнього середовища навчально-виховного комплексу продемонстрували педагоги під час проведення фрагментів різних навчальних занять. Учасники семінару мали можливість, об’єднавшись у групи за фахом, поспостерігати за впровадженням інновацій в ході викладання англійської мови.

Учитель іноземної мови Олександр Салуха працює з учнями за підручниками та посібниками, запропонованими англійськими педагогами. Учитель математики Тетяна Загура використовує в  профільному класі інформаційно-комунікаційні технології з метою формування в учнів життєвих компетенцій в ході викладання точних дисциплін. Учитель хімії Світлана Андрійчук впроваджує елементи експіриєнтивного навчання. Цікаво, що учителька захопила усіх учнів гімназії виготовленням в домашніх умовах різних косметичних засобів з екологічно чистих та корисних для організму матеріалів та речовин.

Учитель фізики Любов Вигнанчук разом зі своїм вихованцем, учнем 11-го класу, Василем Білухою продемонстрували результати своєї дослідно-екпериментальної роботи, яка здійснювалася як в урочний, так і післяурочний час, а також у рамках роботи учнівського наукового товариства. Зазначимо, що Василь Білуха став переможцем загальногімназійного конкурсу-захисту наукових робіт у 2015-2016 н. р.

Цікавим було факультативне заняття з «Прикладної інформатики», яке показали учитель початкових класів та інформатики Ірина Марцинішина, яка, до того ж, працює у всеукраїнському експерименті за програмою МОН, та її колега, учитель англійської мови, Юлія Лис.

Після спостереження учасники семінару продовжили роботу в актовій залі, і мова йшла про інновації, які не напружують. Оксана Романюк, заступник директора з навчально-методичної роботи , говорила про технології девайс, скрайбінг, сторітелінг, перевернуте та подієве навчання. Учителі гімназії  взяли участь у оксфордських дебатах з проблеми «Інтерактивне навчання – найбільш ефективна освітня технологія».

На завершення семінару учні гімназії, які відвідують гуртки художньо-естетичного напряму, виступили з музичними номерами, підготовленими під керівництвом Миколи Газюка, учителя музики. Допомагала у цьому Світлана Стецюк, заступник директора з виховної роботи.

Отже, інновації гарні й корисні тільки тоді, коли людина сама бажає цим займатися. Адже примус знищує не тільки саму конкретну інновацію, але і надовго або назавжди відбиває ініціативу й бажання що-небудь змінювати в принципі. Тільки свобода вибору, тільки добровільність і щире бажання трансформувати, внести свіжий струмінь у педагогічний процес можуть принести дієвий результат. Часто ми забуваємо, що сучасний світ змінюється настільки стрімко,  що знання стали  категорією не постійною, а дуже динамічною. Знання швидко старіють, і людині, щоб іти в ногу з часом, потрібно постійно навчатися.  Такі думки прозвучали як підсумок роботи семінару.

dsc_0113 dsc_0121 dsc_0134 dsc_0146 dsc_0149 dsc_0165 dsc_0187 dsc_0190 dsc_0220 dsc_0248

Фото надано адміністрацією Любомльського НВК

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*