Пункт пропуску Адамчуки-Збереже прагнуть зробити постійним

10.08.2016 / Новини

Уже традиційно по обидва боки Західного Бугу відбуваються Дні добросусідства. Цього року вони відбудуться 11–15 серпня і вкотре на кілька днів відкриють іще один перехід на інший бік кордону.

Про це пише VIP.

Між українським селом Адамчуки і польським селом Збереже – тільки річка Західний Буг. Утім перехід між населеними пунктами відкривається лише раз на рік, та й то на кілька днів – Європейських днів добросусідства, які традиційно відбуваються наприкінці літа на українсько-польському кордоні.

Через понтонний міст жителі прикордоння можуть відвідати сусідів з-за Бугу, погуляти на ярмарці та взяти участь в урочистостях.

На урочистості запросили і високопоставлених гостей: народних депутатів Ігоря Гузя, Дмитра Лубінця, Андрія Немировського, керівництво Волинської облдержадміністрації та Волинської обласної ради, очільників Шацького району та інших.

Власне, для організаторів дійства це буде не просто спосіб розважитися та поспілкуватися з колегами з-за Бугу, але й привернути увагу владців усіх рівнів до проблеми розбудови переходу «Адамчуки-Збереже», адже питання його функціонування на постійній основі гостро стоїть уже кілька років.

Власне, Президент України Петро Порошенко ще торік заявляв про те, що досягнув домовленостей із Президентом Польщі Анджеєм Дудою щодо відкриття спільних пунктів пропуску на українсько-польському кордоні. Проте на Волині досі чекають реалізації цієї ініціативи.

Голова Грабівської сільської ради Василь Голядинець розповів, що питання відкриття пункту пропуску постало ще багато років тому. Він не тільки сприяв би розвитку туризму, але й приносив значні надходження у бюджет.

«Побудова пункту пропуску дуже сприяла б розвитку туристичного напрямку, тому що недалеко є озеро Біле, куди з’їжджаються люди із європейських країн. Озеро по площі більше, ніж наше Пісочне. Воно в літній період часу приймає до ста тисяч людей. Цей міст би приніс дуже багато плюсів, позитиву для розвитку нашого Шацького району і області в цілому. Це були би дуже великі надходження до бюджету», – переконаний він.

За словами сільського голови, перехід планувався як міст для автобусів і легкових автомобілів. Фури сюди вирішили не пускати, адже Шацький район – це «зелена» зона, а важковаговики забруднювали б її.

Наразі вже розроблений генеральний план і проект. Коли він тільки розроблявся, у 2008 році планувалося виділити перший транш у три мільйони гривень, наступного року – п’ять мільйонів. Проте справа так і не зрушила з місця.

«Польська сторона теж зацікавлена. Поляки також стараються, говорять, піднімають це питання, але стоїть воно на рівні Києва і Варшави. Там не можуть знайти згоди, щоб почати будувати. Колись, років п’ять–шість назад, була постанова Кабінету Міністрів про початок будівництва, все вже було прописано, але воно знову стало і до цього часу там нічого не робиться. Тільки ми на своєму рівні говоримо, пробуємо комусь довести, що його варто збудувати і що буде плюс як нам, так і полякам», – ділиться Василь Голядинець.

Потребу в пункті пропуску розуміють і в Верховній Раді. Так, народний депутат Андрій Немировський вважає, що піший перехід, який встановлюється лише кілька разів у рік, не може в повністю вирішити проблеми людей.

«Пропоную залучити лише п’яту частину коштів із 125 мільйонів євро, які республіка Польща виділила на розбудову прикордонної інфраструктури між нашими країнами. Цього цілком вистачить для будівництва вищезазначеного переходу. Тим більше, що ці кошти ми повинні використати до 2017 року», – вважає нардеп.

«Впевнений, вирішення зазначеної проблеми не тільки допоможе місцевим мешканцям, а й дасть потужний поштовх у розвиток всього північно-західного краю України, в тому числі залученню польських інвестицій для будівництва адекватної інфраструктури на озері Світязь та каскаді Шацьких озер», – наголошує він.

«Ефективна робота українсько-польського пункту пропуску «Адамчуки-Збереже» стане вагомим внеском у розвиток прикордонної інфраструктури, створить належне підґрунтя для прикордонного співробітництва між країнами ЄС та Україною. А також зміцнить соціокультурні та економічні зв’язки між українським та польським народами. Влада повинна подбати про якнайшвидше будівництво та відкриття переходу «Адамчуки-Збереже», аби інвестор і турист потрапляли до нас найкоротшим шляхом», – переконаний народний депутат Дмитро Лубінець.

«Перехід потрібний, бо відкриває прямий шлях для польських туристів до відпочинку на Шацьких озерах в літню пору. Також частково розвантажить перехід в Ягодині. На жаль, наразі коштів на його відкриття немає тому перспектива туманна. Але після введення безвізового режиму, сподіваюся, знову на порядку денному постане збільшення пропускних пунктів з країнами ЄС і актуальність цього питання зросте», – вважає нардеп Ігор Гузь.

А його колега Ігор Лапін переконаний, що варто звернути увагу передусім на завантаженість наявних пунктів пропуску і користь, яку принесе новий перехід.

«Якщо є необхідність з погляду товаро-транспортної завантаженості, то, звичайно, додатковий пункт пропуску потрібен. І в такому випадку я підтримаю проект. Але це має бути спільна ініціатива України і Польщі», – наголосив Лапін.

Тож чи бути пункту пропуску Адамчуки-Збереже, покаже час і зусилля посадовців усіх рівнів. А поки на межі двох держав святкуватимуть Дні добросусідства, хоча б на кілька днів, зробивши кордон відкритішим для українців, які в перспективі сподіваються стати єдиним цілим із європейською спільнотою.

1 Коментар Пункт пропуску Адамчуки-Збереже прагнуть зробити постійним

  1. Це необхідність! Згоден з Немировським на 100%! це не тільки поштовх до туризму та полегшенню пересування громадян, а й РОЗВИТОК ТОРГІВЛІ та ІНФРАСТРУКТУРИ, які в свою чергу притягнуть інші інвестиції в вигляді кафе, зеленого туризму тд.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*