Вівторок, 25 червня 2019

На Волині ремонтуватимуть дорогу при морозі

10.01.2019 / Новини

Аби автошляхи довго слугували, їхній ремонт здійснюють із дотримання усіх технічних норм у теплу та суху погоду, але інколи ремонтні роботи треба виконати й при низькій температурі.

Обласна державна адміністрація з’ясувала, що є технологія, котра дозволяє проводити ямковий ремонт при низьких температурах та складних погодних умовах, а також знизити його собівартість. Про це повідомив відділ інформаційної політики ОДА.

Аби переконатися, наскільки дієвою є зазначена технологія, її випробували у польових умовах 9 січня 2019 року на одній із найбільш проблемних ділянок – об’їзній дорозі на вул. Дубнівській.

“Нещодавно нам стало відомо про нову технологію з ремонту доріг, яку хочемо застосовувати на Волині. Однак, на разі тільки випробовуємо її. Справа в тім, що при будівництві та ремонті доріг залишаються відходи, тобто асфальтогранулят чи, так званий, фрезирований асфальт, який у більшості випадків викидають. Відтак, науковцям вдалося виробити з екологічних продуктів на суто рослинній основі речовину, за допомогою якої з’являється можливість його переробляти та знову застосовувати. Мова – про регенератор АНТ”, – зазначив заступник голови обласної державної адміністрації Валентин Цьось.

Спершу вторинний асфальтобетонний матеріал у вигляді крихти, продуктів фрезерування або заготовок із підвищеним вмістом бітуму розігрівають у рециклері до температури 130-160 градусів. Далі додають зазначену речовину, котра регенерує бітум та допомагає асфальту відновити його первинні фізико-хімічні властивості, навіть якщо його поклали 10-20 років тому.

Зі слів радника голови облдержадміністрації Олександра Закузенного, у використанні регенератора асфальтогрануляту є принаймні кілька переваг. По-перше, з його допомогою можна проводити ямковий ремонт навіть за температури -15. По-друге, додавати регенератор потрібно у співвідношенні 0,01 % до загальної маси асфальтогрануляту. По-третє, речовина допомагає зі старого зрізаного асфальту зробити повноцінний, котрий має високий показник адгезії, тобто не боїться вологи та морозів. Разом із тим регенератор відразу дає той ефект, який досягається обробленням країв смолою. І насамкінець, запускати в роботу асфальтобетонну установку на території відповідного заводу задля того, щоб потім довезти асфальт і залатати кілька ям – не є раціональним. Чого не можна сказати про нову технологію.

До слова, препарат уже запатентували в Україні, свідоцтвом чого є виданий в кінці минулого року сертифікат. Відповідні ж дослідження проводили в Державному науково-дослідному та проектно-вишукувальному інституті “НДІпроектреконструкція”. Після чого, у рамках експерименту, на Волинь безкоштовно передали 2 літри.

Слід зауважити, що нову технологію ще на початку літа протестували у лабораторних умовах Служби автомобільних доріг в області. Результати щодо замерзання, розмерзання, водонасичення та стиснення виявилися непоганими. Зараз дію суміші випробували в реальних умовах.

За два дні працівники тієї ж лабораторії проведуть керніння асфальту (забір зразків із дорожнього покриття задля контролю якості робіт). Після чого – нададуть висновки про структуру суміші та можливість її подальшого використання.

Читайте також:

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*