На польсько-українському кордоні відкриють ще один пункт пропуску

08.01.2020 / Новини

Нині пріоритетним завданням для поліпшення ситуації з перетином українсько-польського кордону є модернізація наявних пунктів пропуску. Проте реальною також є перспектива відкриття протягом двох років пункту пропуску «Нижанковичі – Мальховичі» поблизу Перемишля.

Про це розповів Посол України в Польщі Андрій Дещиця в інтерв’ю «Укрінформу».

За словами Дещиці, для цього вже є рішення змішаної комісії з питань транскордонного та регіонального розвитку, а також кошти в місцевих бюджетах, зокрема в Підкарпатському воєводстві, для підготовки проектно-кошторисної документації.

«Ми маємо ще кілька місць на українсько-польському кордоні, де потенційно можуть бути пункти пропуску. Це чотири місця, де відбуваються дні добросусідства: одне – на Волині, два – у Львівській області, ще одне – у Закарпатській області, де сходяться кордони України, Польщі та Словаччини. Об’єктивна потреба відкриття тут пунктів пропуску є. Потрібне політичне рішення і фінансове забезпечення», – додав посол.

Дещиця також розповів, що обговорюється питання про необхідність відкрити в новому прикордонному пункті «Нижанковичі – Мальховичі» пішохідно-велосипедний коридор – виключно для осіб, які подорожують з туристичною метою.

«Як пішохідно-велосипедний може також функціонувати пункт пропуску «Лубня – Волосате» в Закарпатській області. Це Національний парк, там автомобілі не їздять, але пішохідний і велосипедний рух міг би бути формою існування цього пункту пропуску, однак виключно для туристичних подорожей», – додав він.

На переконання посла, системно вирішити проблему з перетином кордону та довгими чергами може збільшення кількості пунктів пропуску та скорочення тривалості проведення перевірок та оформлення документів.

Важливим елементом є також належне виконання обов’язків працівниками прикордонної та митної служб. При цьому в короткостроковій змінити ситуацію на краще могло б запровадження спільного контролю в усіх пунктах пропуску (на сьогодні діє в 4 з 8 автомобільних пунктів пропуску). Водночас розбудова інфраструктури пунктів пропуску вимагає довшого часу.

«Питання в тому, що це справді проблема, яка загострюватиметься, якщо кількість пунктів пропуску на кордоні не збільшуватиметься. Звичайна арифметика. Десять років тому ми мали вісім автомобільних пунктів пропуску, і сьогодні їх вісім. Натомість, кількість людей, які перетинають кордон, збільшилася у декілька разів.

Різного роду спроби пришвидшення перевірки на кордоні за рахунок створення окремих смуг для малого прикордонного руху чи автомобілів громадян ЄС не вирішує загальної проблеми. Тому основним завданням є збільшення кількості пунктів пропуску на кордоні і поширення на всі пункти спільного контролю», – вважає Андрій Дещиця.

Відповідаючи на запитання про долю кредиту на 100 млн євро, який виділив ще 2015 року попередній польський уряд і який планували витратити на модернізацію кордону, посол зазначив:

«Це питання вирішується. У грудні було підписано протокол про продовження терміну дії відповідної угоди до грудня 2019 року. Вже підписано угоди з підвиконавцями, однак низка контрактів досі перебуває на завершальній стадії погодження. Сподіваюся, що невдовзі усі контракти буде підписано і розпочнеться практичний етап модернізації інфраструктури діючих пунктів пропуску та розбудови під’їзних шляхів до них».

Щодо закриття пішого переходу в пункті пропуску «Угринів-Долгобичув», який упродовж трьох років діяв у тестовому режимі, Дещиця зауважив, що польська сторона вирішила припинити пішохідний рух, оскільки українські органи місцевого самоврядування не спромоглися протягом цього періоду забезпечити належні умови для подорожніх.

«Поки українська сторона не виконає своїх зобов’язань, рух не відновлять. Є певні стандарти і їх треба поважати», – зазначив Дещиця.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*