Де і за скільки можуть прокласти євроколію в Польщу

04.11.2017 / Новини

В “Укрзалізниці” розповіли, скільки необхідно коштів на будівництво і де повинна пройти європейська колія.

Про це повідомляє “Економічна правда”, посилаючись на delo.ua.

В останні місяці неодноразово заявлялося про проект будівництва залізниці з вузькою колією європейського стандарту 1435 мм на напрямку Львів – Рава-Руська – Варшава.

Заступник Міністра інфраструктури Віктор Довгань раніше повідомив, що на цьому напрямку хочуть запустити, крім пасажирського руху, і вантажні перевезення.

Перед тим Міністр інфраструктури Володимир Омелян інформував, що Україна і Польща домовилися, що в листопаді на технічному рівні відпрацюють можливість запуску залізничного сполучення по колії 1435 мм до Львова.

“Загальна вартість основних робіт з розвитку залізничної інфраструктури по будівництву суміщеної колії на ділянці Рава-Руська – Львів до залізничної станції Брюховичі, за попередніми оцінками, становить 50 млн євро. Ця сума не враховує коштів на розробку проектно-кошторисної документації та інші види робіт, зумовлені специфікою функціонування залізничної галузі”, – розповіли в УЗ.

При цьому в компанії зазначили, що існуючі обсяги перевезень пасажирів не в змозі забезпечити економічну окупність проекту.

Тому в “Укрзалізниці” повідомили, що підтримують ініціативу Львівської обласної державної адміністрації з реалізації даного проекту за рахунок інвесторів або держбюджету.

Загальна протяжність напрямку Варшава-Львів (до станції Брюховичі) становить 330 км, у тому числі “євроколією” (1435 мм) по території Польщі – 264 км, по території України від держкордону (Гребенне) до станції Рава-Руська – 8 км.

Далі території України є можливість прокладки суміщеної колії від станції Рава-Руська до приміської зони Львова (станція Брюховичі) протяжністю 58 км.

В “Укрзалізниці” повідомили, що різна ширина колії обумовлює необхідність в перестановці колісних пар рухомого складу або пересадку пасажирів, перевантаження вантажів, що створює незручності для користувачів залізничного транспорту і створює технологічні перешкоди в організації злагодженого перевізного процесу.

Для будівництва нової суміщеної колії, зокрема на ділянці Рава-Руська – Львів до залізничної станції Брюховичі біля Львова, необхідно виконати комплекс робіт:

  • укласти 58 км нової суміщеної залізничної колії;
  • реконструювати 5 станцій;
  • обладнати автоматикою 9 переїздів;
  • реконструювати 18 штучних споруд і розширити майданчики земляного полотна протяжністю 59,1 км.

Також необхідно здійснити модернізацію інфраструктури електропостачання та сигналізації і зв’язку та виконати роботи з облаштування вокзального комплексу станції Рава-Руська.

Як відомо, найпоширенішою у світі шириною колії є 1435 мм (4 фути та 8,5 дюймів). Таку колію мають 60% залізниць світу, зокрема залізниці Північної Америки, Китаю і Європи (за винятком країн СНД, Балтії, Фінляндії, Ірландії, Іспанії і Португалії).

В Україні наразі експлуатуються колії шириною 1520 мм. Так, з середини XIX століття стандартом на залізницях Російської імперії (пізніше – СРСР), Фінляндії і Монголії була ширина колії 1524 мм. З травня 1970 року до початку 1990-х залізниці СРСР були переведені на колію 1520 мм.

На даний час в Україні знаходиться найбільша кількість стикувальних вузлів (близько 15) – на кордоні з Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією.

Читайте також:

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*