На скільки подешевшають вживані автомобілі

01.07.2016 / Статті

Ціни знизяться максимум на 10-20%.

Чи справді перегляд акцизів на вживані авто призведе до здешевлення розмитнення і зниження цін на них в Україні? Видання “Автоблог” вирішило розібратися.

Справу зроблено! Закон про зниження ставок акцизу на імпортовані автомобілі з пробігом не тільки проголосований Верховною Радою в другому читанні, але і підписаний спікером парламенту і відправлений на схвалення президенту. Сумніватися в тому, що глава нашої держави накладе на цей документ вето, особливо не доводиться. Аж надто великий резонанс навколо нього роздули. Однак, питання в іншому.

“Схудлі” ставки

Перш за все, згадаємо, як змінилися ставки акцизу в результаті законодавчих змін. Так, для авто з об’ємом двигуна до 1 літра розмір збору знизився в 10 разів; для авто від 1 до 1,5 літра – в 22 рази; для авто з двигунами від 1,5 до 2,2 літрів – в 6,2 рази; для автомобілів з двигунами від 2,2 до 3 літрів – в 8 раз; для авто з ємними двигунами від 3 літри – в 1,5 рази. Таким чином, якщо ввозити в Україну, скажімо, Peugeot 107 з літровим двигуном, за нього потрібно буде заплатити 102 євро акцизу; при ввезенні Chevrolet Aveo з мотором 1.4 літра – 88 євро акцизу; при ввезенні Volkswagen Tiguan з 2,5-літровим турбодизелем – 690 євро акцизу.

Розмитнення не здається

Разом з тим, не потрібно забувати, що крім акцизу при розмитненні потрібно також розщедритися на сплату ввізного мита, а також податку на додану вартість і збір до пенсійного фонду. І ці платежі нікуди не діваються, перешкоджаючи, таким чином, більш радикальному зниженню цін на імпортні автомобілі. Покажемо це на прикладі. Припустимо, десь в Польщі або Німеччині за 8000 євро куплений Renault Megane з об’ємом двигуна 1,4 літра. Раніше його підсумкова вартість в Україні з урахуванням всіх зборів і платежів склала б майже 12800 євро. З урахуванням знижених ставок акцизу ціна буде на рівні 10600 євро. Різниця трохи більше 2000 євро. Дешевше? Однозначно. Але не так істотно, як хотілося б.

Вік на користь

Ще один нюанс в тому, що за пільговими ставками акцизу в Україні можна буде ввести тільки автомобілі, що зійшли з конвеєра після 1 січня 2010 року і відповідають нормам екологічності Євро-5. Відповідно, за Opel 2008 року випуску або Audi 2005 року випуску доведеться платити акциз за повною ставкою. Але ж, як відомо, такі авто (віку 10-12 років) користуються серед українців особливим попитом. Наприклад, 10-річний Volkswagen Golf можна пригнати з Німеччини за 7000 євро. Його розмитнення в Україні обійдеться ще в 7000 євро. Хоча, якби до цього авто застосовувалися пільгові ставки акцизу – за розмитнення довелося заплатити б 2700 євро. На таку суму економія в 4300 євро, погодьтеся, більш ніж відчутна.

Курс та інше

Не варто списувати вплив коливань валютного курсу на вартість авто. Рух гривні до долара і євро навіть на 5-10% миттєво позначається на цінах, що, в свою чергу, не дозволяє автомобілям дешевшати, і згладжує ефект від мит. З іншого боку, не виключено, що на хвилі емоцій деякі власники авто спробують їх продати, побоюючись обвалу цін через зниження акцизів і засилля дешевих машин з Європи. Але це в жодному разі не вплине на розмитнення автомобілів для тих, хто буде ввозити їх в індивідуальному порядку. Хіба що може бути короткочасне зниження цінників на внутрішньому ринку. Але це повинно хвилювати хіба що перекупників, які заробляють на перегоні автомобілів і їх перепродажу в Україні.

Разом:

Ставки акцизу на б/у автомобілі знизилися в 1,5-22 рази (залишилося лише дочекатися підпису від президента). Однак, витрати на розмитнення знизяться в середньому на 20-30%, і тільки для деяких авто – на 50-70%. А значить, радикально ціни на автомобілі з пробігом, приганяються з Європи, не зменшаться. На 10-20% максимум.

Читайте також:

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*